ضيفنا الكريم
حللت أهلاً .. ووطئت سهلاً ..
أهلاً بك بين اخوانك واخواتك
آملين أن تلقى المتعة والفائدة معنا
نتمنى أن نراك بيننا للتسجيل
مع خالص التحية بدوام الصحه والسعاده
ادارة منتديات جنة آسيا

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

ضيفنا الكريم
حللت أهلاً .. ووطئت سهلاً ..
أهلاً بك بين اخوانك واخواتك
آملين أن تلقى المتعة والفائدة معنا
نتمنى أن نراك بيننا للتسجيل
مع خالص التحية بدوام الصحه والسعاده
ادارة منتديات جنة آسيا

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

دماغي فيه إيه

شرف الدين
    شرف الدين
    مشرف سابق
    مشرف سابق

ذكر

دماغي فيه إيه Empty دماغي فيه إيه

مُساهمة من طرف شرف الدين الثلاثاء أغسطس 11, 2009 4:29 am

السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
    ايه العلاقة بين ليلى علوي والسياسة؟.... سؤال قفز في ذهني في لحظة .. بس اللي قفز وراه على طول ... هو ايه اللي جاب السؤال ده أصلا ً .. حاولت الاقي اجابة ... هي نفس العلاقة بين الجمل والبطة في قصة الارنب والسلحفاة ... طيب ايه هي قصة الارنب والسلحفاة ؟... بيقول لك ان كان في ارنب وصديقته السلحفاه اتفقو انهم يتسابقو ( مش عارف ايه اصلاً اللي لمهم على بعض ) المهم بدأ السباق .... الأرنب طبعاً سريع جداً بس مغرور ... في اخر السباق مين اللي كسب؟؟.... بعقلك انت مين اللي كسب ... الارنب طبعا ً ... هي دي عاوزة نقاش ؟... يا راجل دا لو نام يومين وصحي أخد دش على السريع وفطر وجري بردو ها يوصل قبلها .. طيب امال ايه قصة الارنب المغرور اللي السلحفة سبقته دي؟.... يا راجل انت بتصدق ؟... بس بيني وبينك اللي يصدق ان الارنب والسلحفاة اصحاب ممكن يصدق انها سبقته ... جبر الخواطر على الله.
    ايه علاقة ده كله بالسياسة؟......... يا راجل دي علاقة وطيدة جدا ً من أيام الجيزة .
    جيزة ايه؟
    بص يا سيدي من ايام الثورة وهما بيقولو لك الرجل المناسب في المكان المناسب
    يعني مثلا ً انت متخرج من كلية التجارة... يبقى لازم تشتغل اييييييييييييييه؟
    حلاق
    طيب لو متخرج من حقوق......... عليك بمصانع الطوب ... مليانة محامين بالهبل وبالعبط
    واحياناً بيكون فيها نجوم أمثال محمد ابوتريكة
    آآآآآآآآآآآآآآآه هنا بقا مربط الفرس... محمد ابو تريكة بيقول لك انه بيحب الاهلي جدا ً طيب ما انا كمان باحب الاهلي جدا ً اه والله باحبه يمكن أكثر من كباية الشاي اللي ادامي الان وانا باكتب الموضوع الرخم ده
    طيب لما هو موضوع رخم باكتبه ليه ؟؟؟؟
    آه والله صحيح ... عندك حق في السؤال ده

لما هو موضوع رخم باكتبه ليه؟... ليه ؟... ليه ؟...
    يا سيدي احنا بنحاول نحلل المواقف السياسية والبراجاماتية وال..... اي حاجة من عائلة ( إية )
    أوعى تسأل السؤال البايخ مين ( إية ) دي ؟
    آه انا باقول انك أعقل من كده
    بس المهم اني باحب الاهلي وخلاص مش كل اللي بيحب الأهلي بياخد 10 مليون جنيه ولا ايه؟؟؟؟
    نرجع لموضوع الارنب والسلحفاة ... انت لسا فاكرة ولا أفكرك بيه تاني ؟
    المهم انه كان في وسط الموضوع ده كلام عن علاقة الجمل بالبطة ... بصراحة انا مش عارف ايه اللي دخلهم في الموضوع ....
    طيب نركز كده ونستجمع النقاط التي نتحدث فيها ... ليلى علوي .. وعلاقتها بالسياسة .. وعلاقة الجمل بالبطة .. وعلاقة الأرنب بالسلحفاة ... وصولا ً الى ابوتريكة ........ تمام كده ؟.... فهمت انا عاوز أكلمك عن ايه ؟.......... طيب الحمد لله ... كويس
    ثم مين ليلى علوي دي أصلا ً؟.... آآآآآآآه مش دي اللي عملت مسلسل في رمضان اللي فات ؟.... المسلسل اللي كان اسمه ( من أطلق الرصاص على هند بنت مبروك ابو العلمين حمودة ؟؟؟؟؟؟) ... صح كده .
    بس بصراحة دي فنانة من العيار ال ( ثقيل ) .... وانا باحب تمثيلها جدا ً .... يا سلام على دورها في فيلم ( معبودة الجماهير ) يااااااااااه .......... الجماهير دول باين عليهم كانو كفار ... يعبدو واحدة من دون الله ؟.... لا اله الا الله .. ولا حول ولا قوة الا بالله
    ولا المذيع ابو صوت رخيم ده اللي كان بيقدم أفلامها لما كانت بتنزل في السنيما كل عيد كبير تنزل فيلم ( مش عارف اشمعنا العيد الكبير .. ما علينا ) الراجل كان بيقول لك ( أفلام محمد مختار تقدم .... نجمة الجماهير .. نادية الجندي ) ....... يا نهار ابيض دي طلع اسمها نادية الجندي ... إيه ده ؟
    طيب مين اللي انا كنت باتكلم عليها من الصبح دي ؟؟؟؟؟؟؟........ انا عارف!!!... يا سيدي ولا يهمك .. المهم انت عامل ايه؟؟؟ ودماغك فيها ايه؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
    طيب ودماغي انا ......... دماغي فيها ايييييه؟؟؟

الوقت/التاريخ الآن هو الجمعة أبريل 26, 2024 10:11 pm